جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
کد خبر: 1173891
۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۳
ستوده نیا

حوزه/ سرپرست هیأت داوران چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان گفت: جامعه قرآنی در قبال شهادت اسماعیل هنیه مسئولیت سنگین‌تری داشته و باید در این راستا پیشتاز مجاهدت باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمدرضا ستوده‌نیا در چهل‌وهفتمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان در ارتباط با کیفیت برگزاری این دوره از مسابقات اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها در شهرستان اصفهان از نظر امکانات، مکان برگزاری و تجهیزات به کار رفته بسیار خوب بوده و عوامل برگزاری زحمات زیادی در این راستا کشیده‌اند.

وی افزود: مسابقات تا کنون در بخش حفظ، دعاخوانی، قرائت ترتیل و قرائت تحقیق در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا، با کیفیت خوبی برگزار شده است؛ بعضی شرکت‌کنندگان از چهره‌های برتر دوره‌های گذشته هستند که با حضور آنها رقابت به صورت تنگاتنگ و فشرده‌تر دنبال می‌شود.

سرپرست هیأت داوران چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با اشاره به استقبال از این دوره از رقابت‌ها در بخش برادران عنوان کرد: تعداد نفراتی که برای حضور در رقابت‌ها در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند نشان می‌دهد که استقبال خوبی از این دوره از مسابقات شده است.

وی ادامه داد: گرمای هوا و بعد مسافت برای برخی از شرکت‌کنندگان باعث بروز برخی مشکلات برای تعدادی از شرکت‌کنندگان شده اما بازهم در مسابقات حضور یافته و به رقابت پرداخته‌اند.

ستوده‌نیا با اشاره به حضور رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در این دوره از مسابقات بیان کرد: اولین بار است که پس از سال‌ها نوجوانان ما فرصت حضور در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه که مهم‌ترین مسابقات کشور است را پیدا کرده‌اند و این اتفاق بسیار خوبی است؛ سطح کیفی این نوجوانان بسیار بالا بوده و امیدواریم که این رخداد طلیعه‌ای برای پیشرفت بیشتر آنها باشد.

وی در ارتباط با چگونگی افزایش رونق مسابقات و محافل قرآنی تصریح کرد: در ابتدا تبلیغات تاثیر به‌سزایی در رونق مسابقات دارد و باید تلاش موثری در این راستا بشود؛ همچنین لازم است که جوایز خوبی برای افراد برتر در هر مرحله در نظر گرفته شود.
سرپرست هیأت داوران چهل‌وهفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی در طول سال است بیش از هر چیز در رونق مسابقات تاثیر دارد، گفت: یکی از وظایف مراکز قرآنی آموزش است و باید در طول سال این امر را به صورت مداوم دنبال کنند؛ اگر آموزش قرآن در قالب دوره‌های چند روزه با حضور اساتید برجسته در تمام استان برگزار و تلاوت افراد توسط آنها بررسی و رفع اشکال شود، شاهد افزایش سطح کیفی شرکت‌کنندگان در مسابقات خواهیم بود.

وی با تاکید بر نقش نهادهای قرآنی و فرهنگی در افزایش رونق مسابقات عنوان کرد: اگر در برگزاری مسابقات هم‌افزایی وجود داشته باشد، همه ارگان‌ها و نهادها می‌توانند نقش سازنده‌ای داشته باشند؛ در این راستا باید همه سازمان‌ها در یک مسیر قرار گرفته و به یکدیگر کمک کنند تا بتوانیم در سطح شهر و استان اصفهان چهره‌های قرآنی را معرفی کرده و محافل خوبی همراه با دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح قاریان، حافظان و مؤذنان برگزار کنیم.
ستوده‌نیا با اشاره به واقعه ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران تصریح کرد: جامعه قرآنی در قبال شهادت آقای اسماعیل هنیه مسئولیت سنگین‌تری دارد زیرا با پیام‌های الهی در ارتباط است و مهم‌ترین پیام‌ها بیانگر دشمن‌ستیزی و شهادت است؛ امروزه ما در جبهه‌ای دقیقا در مقابل دشمن ایستاده‌ایم و این شهدایی که در این راه تقدیم می‌شوند برای تعالی فرهنگ اسلام و اهل‌بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید انقلابی و مجاهد در راه خدا باشند، تاکید کرد: رزق و روزی آخرت برای انسان‌ها، شهادت و عاقبت بخیری است که در قرآن آیات زیادی در این باره وجود دارد و امیدواریم که جامعه قرآنی در این راستا پیشتاز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha